Målrettet indsats til gavn for kunderne
Gennem 32 år har Frode Laursen været kunde i Mortalin. Frode Laursen er en stor kunde og med 700.000 kvm. på flere lokationer og i flere lande, er et tæt samarbejde på alle facility- og kvalitetssikringsniveauer afgørende for deres succes.
Frode Laursen startede op som kunde i Mortalin den 1. januar 1989. Den gang var GTO end ikke opfundet, og Frode Laursen var en anden virksomhed, end i dag.
Fra at være en vognmandsforretning er Frode Laursen i dag en vigtig logistikpartner i flere europæiske lande og omdrejningspunkt for store, multinationale og følsomme virksomheders lager-, logistik- og distributionsløsninger.
TLF.: 8842 0000
E-MAIL: SERVICE@MORTALIN.DK
Tid er penge
”Tid er penge i vores branche. Vores biler skal køre, varer skal cirkulere på vores lagre, og for at det kan ske så gnidningsløst og effektivt som overhovedet muligt, skal alt omkring vores kerneforretning, spille optimalt”, slår Aage Jensen, Projektleder i Bygningsafdelingen, fast.
At vælge GreenTrapOnline – i daglig tale GTO – som centralt element i skadedyrsikringen var derfor netop et spørgsmål om tid og penge. Tidligere har viceværterne på alle lokationerne haft til opgave dagligt at tjekke alle kontrolpunkter for gnaverfangst. Som oftest var fælderne uden fangst, men tidsforbruget med at tilse, er det samme. Den tid er gået fra viceværternes andre opgaver.
”Med GTO går vi målrettet til det kontrolpunkt, der melder ind. Jeg kan sidde ved min pc og se, hvilket kontrolpunkt, der sender en alarm, så tager jeg fat i viceværten på den pågældende lokation og får ham eller hende til at tjekke”, forklarer Aage Jensen.
Alle viceværter ved Frode Laursen har været på awarenesskursus og fået undervisning i GTO-systemet, håndtering af alarmer og tilsyn af kontrolpunkter samt fået udstedt certifikat herpå.
Følsomme kunder og skærpede krav
Frode Laursen har gennem de sidste par år budt velkommen til en række multinationale kunder fra den følsomme industri. Det betyder, at kunderne kommer med en række krav til bygningerne, deres beskaffenhed og sikring for skadedyr.
”Med GTO er vi ’skarpe’ 24/7. I det øjeblik, der er registreret varme, vibration eller fældesmæk, får jeg en alarm og kan handle øjeblikkeligt. Vi holder hele tiden øje med kontrolpunktet, og det vil vi jo ikke kunne, ved udelukkende at køre med servicebesøg – vi kan jo ikke have en servicetekniker eller vicevært til at kigge på en kontrolpunkt døgnet rundt”, siger Aage Jensen.
Når alarmen er gået, kontrolpunktet tilset og der er konstateret fangst, tager en medarbejder fra Frode Laursen kontakt til Mortalin for den videre korrekte håndtering af sagen. Alt sker i et tæt samarbejde og en løbende dialog.
”Det er ikke nok blot at fange en gnaver, udfylde alle relevante formularer, vi skal også aktivt vurdere, hvorfor gnaveren har haft mulighed for at gå i fælden”, uddyber Aage Jensen.
Læs mere om Frode Laursen, en stærk dansk virksomhed inden for transport og logistik www.frode-laursen.com
Vurderingen af hvorfor, hvordan – og hvad gør vi for at forhindre det fremover, forgår sammen med servicetekniker fra Mortalin. Vurderingerne går på, om det er menneskelig adfærd – glemt at lukke en port – eller gnaveren er kommet med en palle ind, eller noget helt tredje eller fjerde ligger til grund for gnaverens indtrængen, munder ud i regulering af adfærd, udbedring af bygning eller hvad der er behov for, for at mindske risiko for fremtidig indtrængen.
”Det gør helt klart en forskel for vores kunder, at vi kan dokumentere hurtig håndtering, og at bekæmpelsen er miljøvenlig, da den er giftfri. Det passer ind i vores kunders grønne profil”, forklarer Aage Jensen og fortsætter ”men lige så vigtig er det at kunne dokumentere, at der ikke har været gnaveraktivitet. Det er noget, som mange auditorer har fokus på og som er nøje beskrevet i certificeringer.”
Den første GTO-installation blev etableret den 1. april 2021, og alarmen har været gået én gang. Da alarmen gik, trådte Frode Laursens indsatsprocedure for skadedyr i kraft, og efter ganske kort tid var kontrolpunktet åbnet og tilset af en vicevært på lokationen. Viceværten kunne feje kontrolpunktet rent, re-sette alarm og indrapportere grunden til alarmen – og GTO-kontrolpunktet var atter fuld funktionsdygtig og i drift.
”En målrettet indsats og øjeblikkelig besked om aktivitet ved fælderne i kontrolpunkterne, giver os overblik over situationen 24/7,” slår Aage fast.
Mortalin har over 200 installationer hos 115 kunder. Den mindste installation har fire kontrolpunkter, den største over 100 kontrolpunkter.
A/S Mortalin
Bråbyvej 76 - 4690 Haslev
Tlf.: 88 42 00 00 - E-mail: service@mortalin.dk
CVR: 2438 5914